Balidroom villas in Bali

1 november 2019 - Tumbu, Indonesië

We begonnen onze vakantie in Canggu, een surfdorp net boven Kuta. Hier konden we even acclimatiseren, wennen aan de hitte en eten bij alle leuke tentjes die er in Canggu te vinden zijn. Ik weet dat er veel mensen zijn die Canggu ‘te hipster’ vinden. Er zijn inderdaad veel typische westerse koffietentjes te vinden, maar ik vond het wel een goede overgang tussen Nederland en Bali.

Na een paar dagen Canggu zijn we doorgereisd naar Tumbu, het Oosten van Bali. In het dorpje Tumbu liggen de Bali droom Villa's. Er zijn best veel villa's die met name verhuurd worden aan Nederlanders. De villa's zien er prima uit, maar verwacht niet al te veel luxe. Na een paar dagen Canggu viel Balidroom villas een beetje tegen. Je bent hier echt op jezelf aangewezen omdat de villas echt heel erg afgelegen liggen. Wij houden ervan om op verschillende plekken te eten, maar dat kan hier niet mits je een half uur in een auto wil zetten. Je eet eigelijk iedere dag in je eigen villa. Dit vonden wij een groot nadeel. De organisatie van Balidroomvillas hebben diverse excursies die ze aanbieden. Wij gaan altijd liever zelf op pad dus hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Omdat de villas met name aan Nederlanders verhuurd worden kom je deze ook tegen wat af en toe best gezellig is. De service in de villa is goed maar er wordt wel van je verwacht dat je (voor ons) best grote tip achterlaat voor de medewerkers. Wij geven graag een tip maar graag vanuit onszelf. We zijn 5 dagen bij bali droom villas gebleven en zijn toen doorgereisd naar Ubud, weer lekker tussen de mensen. De blog over Ubud komt snel :-)